Köpvillkor

Försäljning till privatpersoner

MIJU:s nätbutik vänder sig till privatpersoner i Sverige. Grossister och andra kundkategorier hänvisar vi till att kontakta vår kundtjänst.

Om leveransen

Alla våra varor levereras av Postnord och vi leverera endast inom Sverige.
Din order levereras i första hand hem till din brevlåda, men är försändelsen större får du istället hämta det hos ett postombud. Postnord avgör beroende på vikt och mått hur leveransen sker. Paketen sänds med diskret avsändare.

Lägger du din beställning innan kl 13.00 på vardagar, så skickas försändelsen samma dag från vårt lager. Leveransen sker sedan inom 1-3 arbetsdagar, beroende på var i Sverige du bor. Skulle din leverans dröja, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Om leverans drar ut på tiden kommer vi informera om detta och om du önskar kan då köpet hävas och du får pengarna tillbaka. Har ordern redan skickats från oss så behöver du invänta leverans och därefter kontakta kundtjänst för att påbörja en retur.

Priser och övriga kostnader

  • Alla priser i e-handelsbutiken är inklusive moms.
  • Frakt- och hanteringskostnaden är för närvarande 29:- (0:- vid köp över 299:-)
  • Minsta orderantal är 1 produkt, och minsta ordervärde är valfri produkts pris samt frakt (för nuvarande 29kr).

I MIJU-butiken kan du välja att betala med kontokort, direktbetalning eller mot faktura. Alla betalalternativ som hanterar kortuppgifter uppfyller kraven för PCI DSS.

Betalning med kontokort eller mot faktura.

All betalning med kontokort sker via Klarna. Vill du veta mer så hittar du här mer information om:

Återbetalning

Om det blir aktuellt med en återbetalning så kommer detta ske till samma betalningsalternativ som användes vid köpet.

Ångerrätt

Konsument har 14 dagars ångerrätt. Om du önskar utnyttja ångerrätten måste du kontakta vår kundtjänst som hjälper dig: info@miju.se och varan ska sen returneras inom 14 dagar efter att kontakten tagits. Läs mer om hur du genomför en retur längre ned.

För att ångerrätten ska gälla måste varan/varorna av hygieniska skäl ha en obruten plombering och vara i samma skick som du fick dem, det vill säga nyskick. Konsumenten står för kostnaden av returfrakten. Återbetalning av varan kommer ske inom 14 dagar till samma betalningsalternativ som användes vid köpet efter att du meddelat din ångerrätt och den returnerade varan blivit mottagen och godkänd.

Här hittar du Konsumentverkets ångerblankett

Retur

Du har som konsumenten 14 dagar på dig att returnera en ångrad vara. Vill du returnera något gör du följande:

  1. Emballera varan så den är skyddad vid transport. Använd gärna samma förpackning som du fick dina varor i.
  2. Uppge returorsak på följesedeln och lägg den i paketet.
  3. Se till att förpackningen är ordentligt förseglad
  4. Uppge returadressen nedan.
  5. Skicka paketet via ditt lokala postombud, du betalar själv returen till vårt lager. Vi rekommenderar att du väljer ett spårbart fraktsätt vid returen.
  6. Behåll kvittot för frakten.

Reklamation

Du som konsument har 3 års reklamationsrätt. Anmäl felet så snart som möjligt, men senast inom 2 månader från att felet upptäcktes till vår kundtjänst: info@miju.se. Reklamation gäller inte varor som har passerat utgångsdatum eller används på ett felaktigt och ovårdat sätt. Efter godkänd reklamation kommer betalt belopp återbetalas (inklusive fraktkostnad) om inte annat är överenskommet. Återbetalning sker till samma betalningsalternativ som användes vid köpet.

Returadress:

MIJU
Mustanggatan 10
177 45 Järfälla
Sverige

Tvist

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnder (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
ARN: https://www.arn.se/
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr